Поиск статей:
ESI
Рейтинг:
ID: ESI229

САҚ БОЛАЙЫҚ, «КОРОНАВИРУС» ЖОБАСЫ

«Коронавирус» деген не, одан қалай қорғану керек, пандемия кезінде онымен қалай күресу керек? Бұл жоба қолжетімді түрде балаларға өзін-өзі оқшаулау кезеңінде қандай алдын алу шараларын қолдану керектігін түсіндіруге көмектеседі. 

Коронавирус-түшкіру, жөтелу немесе тұмауға ұқсас тікелей байланыс арқылы ауа-тамшы арқылы оңай берілетін инфекция 

Бұл жобада "денсаулық" білім беру саласы жетекші болып табылады. Жоба барысында барлық қызмет түрлерімен "денсаулық" білім беру саласының интеграциясы байқалады. 

Жобаға қатысушылар: Тəрбиешілер, ересек топтың балалары, тəрбиеленушілердің ата-аналары. 

Жоба түрі: шығармашылық, практикалық-профилактикалық.

 Жобаны іске асыру мерзімі: 2020 жылғы сəуір-маусым 

Мəселе: Кез келген қоғамда жəне кез келген жағдайларда денсаулық проблемасы өзекті, уақтылы жəне жеткілікті күрделі, өйткені ол елдің болашағын, ұлттың гендік қорын, қоғамның ғылыми жəне экономикалық əлеуетін айқындайды.

 Жобаның мақсаты: салауатты өмір салтын қалыптастыру. 

Міндеттері:

 * Отбасын педагогпен жəне басқа да отбасылармен қашықтықтан қарым-қатынас жасай білуді қалыптастыру, бұл коронавирус пандемиясы кезінде өте маңызды.

 * Балалардың денсаулық үшін санитарлық –гигиеналық шаралардың маңызы туралы түсініктерін бекіту, коронавирус ауруының себептері туралы түсініктерін қалыптастыру. 

* Гигиена дағдыларын қалыптастыруды жалғастыру: жуыну, қолды сабынмен жуу. 

• Ұқыпты болуға ұмтылу.

 * Балалардың вирустар, олардың ағзаға түсу тəсілдері, олардың балалар үшін зияны жəне олармен күресудің қарапайым тəсілдері, денсаулықты қорғау туралы түсініктерін анықтау. 

* Байланыстырылған сөйлеу мен сөз шығаруды белсендіру.

 Тілмен өзара байланыста айқын үйлестірілген əрекеттерді (ұсақ моторика – саусақ гимнастикасы) жасау. 

* Балаларды ересектерді естуге, сұрақтарға толық ұсыныспен жауап беруге үйрету.

 * Проблемалық жағдайды логикалық ойлау əдісімен шешуге үйрету.

 * Аға буынға деген мейірімділікке, сыйластыққа, оларды қорғауға жəне қиын сəттерде көмектесуге тəрбиелеу.

 * Медициналық мамандығы бар адамдарға құрмет көрсетуге тəрбиелеу. 

ЖОБАНЫ ІСКЕ АСЫРУДЫҢ БОЛЖАМДЫ ҚОРЫТЫНДЫЛАРЫ:

 * Мектепке дейінгі балаларда валеологиялық сана негіздерін, өз денсаулығына қамқорлық жасау қажеттілігін қалыптастыру. 

* Балалардың жаңа білім мен дағдыларды игеруі, қайта өңдеуі жəне қолдануы.

 * Отбасы мен ұжымда достық қарым-қатынасты қалыптастыру. 

* Ата-аналармен өзара қарым-қатынасын нығайту 

* Балалардың жүрегінде жақсылық пен қайырымдылық сезімдерін тəрбиелеу, оған мұқтаж адамдарға өзара көмек көрсету.

 1 кезең – дайындық 

* Дамытушы ортаны құру: осы тақырып бойынша материалдарды, ойыншықтарды, ойын жəне театрландырылған іс-əрекетке арналған атрибуттарды, дидактикалық ойындарды, иллюстрациялық материалдарды, көркем əдебиеттерді, АКТ-ресурстарын іріктеу. 

* Өнімді қызметке арналған материалдарды таңдау. 

2 кезең – жобаны іске асыру. 

ОЙЫН ҚЫЗМЕТІ: 

* Үйде сюжеттік-рөлдік ойындар: "аурухана", "дəріхана", "отбасы", "дүкен", "балабақша" жəне т. б. 

* Дидактикалық ойындар: "Кірқожалақ". "Пайдалы-пайдалы емес", "үстелде дəрумендер", " бұл мамандық үшін не қажет (таңда немесе сурет сал)", " Денсаулық гүлі» 

* Чуковскийдің "Айболит дəрігер" ертегісі бойынша драмалық ойындар. •Құрылыс ойындары: "қуыршақ ауруханасы". 

* Доппен ойнау "не пайдалы, не зиянды»

 * "Бізді қуып жете алмайсың, ауру", "бір, екі, үш – бойға жинап күш" (эстафета). 

ТАНЫМДЫҚ ІС-ƏРЕКЕТ:

 * Тақырыптық сабақтар: "денсаулыққа жол". 

* Дəрігердің кəсібімен танысу-"не үшін ата жəне түсіндір" онлайн-ойыны. 

* Жіктеу (көкөністер, жемістер, ).

 * "Пайдалы жəне зиянды əдеттер" альбомын жасау. 

• "Таза қаламдар"зерттеу ойыны.

 • "Егер сау болғың келсе, онда» СӨЙЛЕУ ДАМУЫ: 

* "Вирустық инфекцияның алдын алу" əңгімесі» 

• "Мен дені сау болғым келеді" тақырыбына шығармашылық əңгімелер құрастыру.

 • "Сөзді анықтадық"ойыны. 

•Көркем əдебиетті оқу: Чуковский "Доктор Айболит", "Мойдодыр", А. Барто "Я лежу-болею", "Мимоза"»,

 * Шорыгина "Сиқырлы морж", "шынығу жəне суық", "Верониканы сақта", " Денис жəне қонжық Денни»; 

* Шорыгинаның "таңғы əн", "сау бол!"жəне т. б.

 * Денсаулық туралы мақал-мəтелдер, жұмбақтар, мақал-мəтелдер. 

* "Біздің адал достарымыз", " кім шынығумен дос болады, ауыруды ұмытады", " жаттығу жасауға тұр", " Тазалық – денсаулық кепілі", "пайдалы жəне зиянды əдеттер" тақырыбына əңгіме.

 * Саусақ гимнастикасы 

* Ояту гимнастикасы

 * "Лас қол аурулары. Бұл не?» 

ӨНІМДІ ҚЫЗМЕТ 

* Сурет салу: "Дəрігер", "коронавирустан біздің қорғауымыз". 

* Аппликация: "пайдалы көкөністер мен жемістерден Натюрморт". 

* Мүсіндеу: "біздің қорғаушыларымыз – коронавирусқа қарсы антиденелер". 

• "Біз денсаулықты сақтаймыз" фотокөрмесі. 

АТА-АНАЛАРМЕН ЖҰМЫС:

 * Ата-аналарға "коронавирус деген не?» 

* "Масканы қалай дұрыс пайдалануға болады?» 

* "Баланың отбасында денсаулыққа құндылық қатынасын қалыптастыру", "отбасының салауатты бейнесі" кеңесі. 

* Отбасылық əуестіктер əлемі: "салауатты өмір салты туралы сурет салу".

 * Планшет " коронавирус туралы балаларға қалай айту керек? 9 пайдалы сурет» АКТ пайдалану

 • "Егуден қорқатын бегемот туралы", "ұлы Вася туралы", "Микробус", "Королев тіс щеткасы" Фиксик – микробтар", "құс Тари»

 • "Дұрыс қолды жуу" бейне жасау» • "Вайбер" видеороликтен "Мен қолымды дұрыс жуамын» 

* Онлайн сабақ "біздің қорғаушылар коронавирусқа қарсы» 

Қолданбалар: "Таза қалам" зерттеу ойыны. 

Тəрбиеші балаларға əр адамның қолында біз көре алмайтын микробтар бар екенін елестетуді ұсынады. Көрнекілік үшін педагог қолдарына тальк (ұн) себеді жəне микробтардың адамнан адамға қалай жіберілетінін, жалпы қолданылатын заттарға, ойыншықтарға отыратынын көрсетеді. Балалар əр түрлі аурулардың, соның ішінде тұмау мен коронавирустың алдын алу үшін қолдың тазалығын сақтау, қолды сабынмен мұқият жуу қажет. "Денсаулық гүлі"ойыны. Ал қазір Мен сізге бір қызықты ойын ойнауды ұсынамын. (Мольберте-гүл жапырақтары бар гүл. Гүлдің ортасында-жазу: коронавирусты қалай жұқтырмау керек. Жапырақтардың сыртқы жағында: (бетперде, пияз, сарымсақ, лимон, спортпен шұғылданатын адам, көшеде серуендейтін адам, шаншуды жасайтын медбике). Мен сізге ерекше гүл дайындадым, ол "денсаулық гүлі" деп аталады. Жапырақтың артқы жағында сурет. Сізге жапырақтардың бірін таңдап, суреттегі не туралы айтып беру керек. - Менің жапырақшам маска-микробтан қорғауға көмектеседі. - Бұл суретте пияз-ол бізді вирустар мен микробтардан қорғайды. -Бұл жапырақта адам спортпен айналысады. 

Жұмбақтар:

 1 Жуынып болғанда Жүреді қолдарда (орамал) 

2 Түйістіреді көзіңді көзіңе Жолықтырады өзіңді өзіңе (айна) 

3 Қалтамда жатыр тісі бар Тістемей –ақ істер ісі бар (тарақ)

 4 Қант та емес, ұн да емес. Ұқсастық бар ептеген. Тістің бəрін аппақ қып, Тигізеді септігін. (тіс пастасы)

 5 Арқалығы сүйектен, Жапсырылған қылы бар. Тістен көрсе кірлерді, Тұра алмайтын жыны бар. (тіс щеткасы)

 6 Жылпылдап қолда тұрмайды, Ақ көбік боп зырлайды. Кір қоқысқа жаны қас, Түк қалдырмай қырнайды. (сабын) 

7 Дəмі де жоқ, түсі де жоқ, Пайдаланбас кісі де жоқ. (су) Қолды жуу туралы əн:

 Қолға сабын алып, мөлдір суға малып Жуу керек жиі ақ көбікке малып, Жасыл, қызыл, ағын, қолдана бер бəрін Жуынғанда дəйім қолда тұрсын сабын. Қиын емес дым да, тазалық бар мұнда, Таңда, түсте, кешке қол жуудан тынба. Жасыл қызыл ағын, қолдана бер бəрін, Жуынғанда дəйім, қолда тұрсын сабын. «Дəрігер мамандығы» 

Мақсаты: балаларды дəрігердің кəсібімен ойын түрінде таныстыру. Міндеттері:

 1. балалардың дəрігердің мамандығы туралы ой-өрісін кеңейту. 

2. қиял мен шығармашылық қабілеттерін дамыту. 

3. балаларға дəрігер мен пациенттің рөлін көруге мүмкіндік беру. 

4. ойын түрінде балаларға дəрігерлер алдындағы қорқынышты жеңуге көмектесу.

 5. диалогтық сөйлеуді дамыту, сөздік қорды белсендіру.

 6. балалардың ойын түрінде өзара əрекет ету қабілеттерін дамыту. Материалдар мен жабдықтар: 

1. Дəрігердің ойын чемодандары. 

2. Ойыншық медициналық құралдардың жиынтығы. 

3. Халаттар мен бас киімдер.

 4. Қуыршақ

 "Айболит" Тəрбиеші: Балалар! Бүгін біздің ойынның басты кейіпкері кім болатынын білуге тырысыңыз? Кім өмірде барлығынан пайдалы, Кез келген аурулардан емдейді? Кім əрқашан ақ халатта Ең қажетті іспен айналысады? Кім, тек сіз кіресіз, "аузынызды ашыңыз жəне -а-а-а деп қатты айтыңыз»- дейді? Бас ауырса кім қамқор жəне мейірімді? Əрине, бұл. .. Балалар: Дəрігер! Тəрбиеші: дұрыс, балалар, жарайсыңдар! Бүгін біздің қонағымыз мейірімді дəрігер болады. (Дəрігер қуыршақты əкелеміз, арналған орындыққа отырғызамыз) Тəрбиеші: дəрігер мамандығы өте маңызды, қызықты жəне өте қажет. Дəрігер бізді ауырып жатқанда емдейді. Дəрігер сиқыршы ретінде кез-келген ауруды емдеуге көмектеседі, өйткені ол барлық дəрідəрмектерді біледі жəне оның мамандығына көмектесетін көптеген қызықты жəне сиқырлы құралдары бар. Сонымен қатар, дəрігер міндетті түрде мейірімді болуы керек, өзінің кішкентай жəне ересек пациенттерін жақсы көріп, аяуы керек. 

Тəрбиеші: Балалар, дəрігер қайда жұмыс істейді деп ойлайсыз? 

Балалар: ауруханада, емханада. Ал сендер, балалар, дəрігерлер не үшін қажет екенін білесіз бе? (Емдейді, ауырып қалмауға көмектеседі, дəрі жазып береді, тексереді) Сіз дəрігерге бардыңыз ба? (иə) Тəрбиеші: Балалар, егу дегеніміз не? Олар не үшін керек? (Балалар: ауырып қалмауға көмектеседі) кімге екпе жасады? Жарайсыңдар! Екпе егуден қорықпауымыз қажет. Олар біздің көмекшілеріміз бен вирустардан қорғаушыларымыз. Жалғыз өзің үйде кереуетте ауыру өте іш пыстырады жəне жағымсыз! Достарымен бірге көңілді ойнау жəне серуендеу əлдеқайда жақсы (балалар: Иə) Тəрбиеші: дəрігер өз жұмысында не істейді? 

Балалар: емдейді, дəрі шығарады, көзді қарайды, өлшейді, шаншу жасайды, құлағын тексереді. Тəрбиеші: дəрігерлер қандай болады? Балалар: дəрігерлер əртүрлі болады: тіс д

əрігері– стоматолог, көз дəрігері– окулист, хирург, жедел жəрдем дəрігері. Балалар қандай дəрігерлермен кездесуге тура келгенін еске алады, тəрбиеші бұл мамандықты дұрыс атауға көмектеседі.

 Тəрбиеші: ауруханада тағы кім жұмыс істейді?

 Балалар: медбикелер, санитарлар. Тəрбиеші: дəрігер қолданатын құралдарды атаңыз. Балалар: (таныс заттарды атайды. Тəрбиеші кейбір заттардың айналыста қауіпті болуы мүмкін екеніне назар аударады. Балалар оларды ересектерсіз қабылдауға болмайды. Мамандар олармен қарым-қатынас жасай алады, өйткені оларды пайдалануды үйренді. Балалармен дəрі-дəрмектерді дұрыс қабылдау туралы əңгіме жүргізіледі, тек дəрігер дұрыс дəрі тағайындай алады. ) 

Тəрбиеші: дəрігер қандай болуы керек? Балалар: мейірімді, мұқият, ақылды, батыл, білгір, есте сақтау қабілеті мықты… 

Тəрбиеші: біздің дəрігерімізде сиқырлы сандықша бар. Онда не бар екенін білгіңіз келе ме? "Сиқырлы сандықша" ойыны. (балалар кезекпен, бір қолмен құрал-саймандарды чемоданнан алады) 

Тəрбиеші: чемоданда қанша түрлі заттар бар қараңыз. Оларды атайық. (балалар медициналық құралдарды атайды). 

Тəрбиеші: дəрігер осы заттармен не істейді, біз қазір ойында білеміз. Мен сізге құралды көрсетемін, ал сіз бұл затпен не істейтінін айтасыз. - "шприц" (шаншу жасайды) - "бинт" (жараларды байлайды) - "термометр" (дене қызуын өлшейді) - "мақта" (жарақатқа дəрі жағылады) - "қасық, шпатель" (тамағын қарайды) - "фонендоскоп" (жүрек соғуын тыңдайды, өкпені қатты жөтел кезінде тыңдайды).

 Сергіту сəті. Буратино тік тұрып, Оңға қарай еңкейді, Солға қарай еңкейді Кілтін іздей бастады Бірақ кілтін таппады Кілтін іздеп табу үшін, Биікке қарай қол созды. . Тəрбиеші: Балалар, сіз бүгін "дəрігер" мамандығы туралы жаңа нəрсені білдіңіз бе? Қандай дəрігерлер болады? (Педиатр-балалар дəрігері, көз дəрігері-окулист, тіс дəрігері-стоматолог, ертегілерде-мейірімді дəрігер Айболит, мал дəрігері-мал дəрігері). Дəрігерге барғанда өзін қалай ұстау керектігін білдіңдер ма? (Қорықпаңыз, Жылауға себеп жоқ, дəрігердің сұрақтарына жауап беру, дəрігерге сізді қарауға мүмкіндік беру). Ауырып қалмау үшін не істеу керек? (Екпелер жасау, тамақ алдында қолды жуу, жақсы тамақтану, таза ауада серуендеу, спортпен айналысу, жаттығу жасау, жеміс жеу — оларда витаминдер бар). Ал егер ауырып қалса? Не істеу керек жəне кімге жүгінуге болады? (Дəрігерге бару, тағайындалған дəрілерді қабылдау, таңқурай қосылған ыстық шай жəне бал қосылған сүт ішу).

 Тістер ауырып қалмауы үшін не істеу керек? (Тістерді таңертең жəне кешке тазалаңыз). Жарайсыңдар, балалар! Бұл ережелерді ұмытпаңыз жəне сіз əрқашан сау боласыз! Тек мұрын орамалыңызды, тарақты, тіс щеткасын, сүлгіні пайдаланыңыз.

 Пайдаланылған əдебиеттер тізімі:  

1. Змановский, Ю. Мектепке дейінгі мекемелерде тəрбие-сауықтыру жұмысы / Ю. Змановский // мектепке дейінгі тəрбие. - 1993.9 

2. Евдокимова Е. С. Мектепке дейінгі баланы тəрбиелеуде отбасын педагогикалық қолдау. - М.: сала со, 2005

 3. Анисимова м. с. 3-5 жастағы балалардың қозғалыс əрекеті. Балалық Шақ-Пресс, 2017

 

633 0
АЙГЕРИМ ЕРАСЫЛОВА, «Қарлығаш» балалар бақшасының тəрбиешісі Алматы облысы, Кербулак ауданы, Қоғалы ауылы Ұлы дала ұстазы № 000193
Оставить комментарий

Подтвердите что вы не робот - [] *: