Информатика пәні білім берудегі маңызды көрсеткіш болып саналады.Информатика пәнін меңгеру оқушының кейінгі оқудағы табысының көрсеткіші болып табылады. Информатика пәні оқушының академиялық мансабындағы маңызды көрсеткіш ретінде бағаланды. Елімізде соңғы жылдары оқушылардың нәтижелері бойынша жалпы оң нәтижелер көрсетілді.Оқушылар математика мен информатикада айтарлықтай жетістіктерге қол жеткізген және бұл жетістіктер жыл санап өсіп келе жатқанын байқауға болады. Мақсаты айқын және жақсы құрылған оқу бағдарламасының арқасында біз тамаша көрсеткіштерге қол жеткізіп отырмыз.Елімізде бұл көрсеткіш тек геометриялық прогрессияда өсу үшін информатика пәні мұғалімдеріне үлкен міндет жүктелген.
Бүгінгі таңда информатика – ақпараттық процестерді, ақпаратты
алу, түрлендіру, тасымалдау, сақтау және пайдалану әдістері мен құралдарын зерттейтін ғылыми білімнің іргелі салаларының бірі .
Информатика -ақпараттық технологияларды қолданумен байланысты адамның практикалық іс-әрекетінің қарқынды дамып келе жатқан және үнемі кеңейетін саласы .Оның негізгі бағыттары: есептеу жүйелері мен бағдарламалық қамтамасыз етуді жасау, ақпарат теориясы, телекоммуникация, мультимедиа және т.б. Сондай-ақ, информатика көптеген ғылымдармен өте тығыз байланысты, мысалы, математика және кибернетика. Дәл математикалық логика мен кибернетика электронды есептеуіш машиналарды (ЭЕМ) құрудың теориялық алғы шарттары болып табылады.
Информатика – өтежас, кеңтаралғанғылымипән. Ол қазіргі өмірдің әр түрлі салаларында: өндірісте, ғылымда, оның ішінде білім беруде кеңінен қолданылады. Бүгінгі таңда білім беру жүйесі ақпараттық технологиялар негізінде дамып келеді, ол жаңа білім беру жүйесін, білім берудің жаңа мазмұнын (мысалы, мұғаліммен оқушы арасындағы қарым-қатынас ) қалыптастыруды талап етеді. Осылайша,сапалы білім алуға жетелейтін ақпараттық орта қалыптасады .
Информатика ғылым ретінде: түсінігі, пәндері, міндеттері және негізгі бағыттары« Информатика » термині ақпаратты автоматты өңдеу ғылымы ретінде оның мәнін білдіретін Informaction (ақпарат) жәнеAutomatique (автоматтандыру) екі терминін біріктіру арқылы жасалған француздың Informatique сөзінен шыққан .Терминнің өзі 20 ғасырдың 60-70 жылдарында енгізілген.Франциядан басқа Шығыс Еуропаның бір қатар елдерінде «информатика» термині қолданылады. Батыс Еуропа мен АҚШ-та басқа термин қолданылады - информатика (компьютерлік технология туралығылым). КСРО-да 20 ғасырдыңортасында «информатика» термині ғылыми-техникалық ақпаратты өңдеумен байланысты болды, бірақ 1970 жылдардың ортасынан бастап бұл термин академик А.П. Ершова «... ақпаратты беру және өңдеу процестерін зерттейтін іргелі жаратылыстану ғылымының атауы ретінде».
Информатика – есептеуіш техниканың көмегімен мәліметтерді құру, сақтау, көбейту, өңдеу және беру әдістерін, сондай-ақ осы құралдардың жұмыс істеу принциптері мен оларды басқару әдістерін жүйелейтін техникалық ғылым. Демек, информатика ғылымы технологияға өте жақын, сондықтан оның пәні көбінесе ақпараттық технология деп аталады.
Информатика -бірнеше іргелі және қолданбалы пәндердің түйіскен жерінде пайда болған ғылыми білімнің өте кең саласы . Күрделі ғылыми пән ретінде информатика мыналармен байланысты:
• философия және психологиямен – ақпаратты
Және білім теориясын оқыту арқылы ;
математикамен – математикалық модельдеу теориясы, дискретті математика, математикалық логика және алгоритмдер теориясы арқылы;
• лингвистикамен – формальды тілдер
мен ымдау жүйелерін оқыту арқылы ;
кибернетикамен – ақпарат теориясы және басқару теориясы арқылы; үшінi bernetika қозғалыс ақпарат жалпызаңдылықтарын зерттейді
информатика табиғатта қозғалыс ақпарат жалпы заңдылықтарын және әлеуметтік жүйелерін зерттеу, еркін жүйелерінде;
• физика және химия, электроника және радио техникамен – компьютерлік және ақпараттық жүйелердің «материалдық» бөлігі арқылы.
Айта кету керек, информатиканың объектісі табиғаттағы, қоғамдағы және ақпараттық технологиядағы ақпараттық процестер болып табылады.
Бұл ғылымның пәні компьютерлік техниканың аппараттық және бағдарламалық құралдары және олардың өзара әрекеттесуі, адамның аппараттық және бағдарламалық қамтамасыз етумен әрекеттесу құралдары сияқты ұғымдар болып табылады .
Информатиканың негізгі міндеттерінің бөлігі ретінде тәжірибеде қолданылатын бірнеше негізгі бағыттар бар:
• бағдарламалау (компьютерлік бағдарламаларды жасаудың техникасы, әдістері мен құралдары);
• деректерді түрлендіру (мәлімет құрылымдарын түрлендіру әдістері мен әдістері);
• ақпарат тықорғау (әдістемелерді жалпылау,
мәліметтерді қорғау әдістері мен құралдарын әзірлеу );
• автоматтандыру (адамның қатысуынсыз бағдарламалық және аппараттық құралдардың жұмыс істеуі);
• стандарттау (аппараттық
Және бағдарламалық қамтамасыз ету арасындағы үйлесімділікті қамтамасыз ету);
• әлеуметтік жүйелердегі ақпараттық процестерді зерттеу ;
• адам қызметінің барлық салаларында компьютерлік техника мен технологияны құру, енгізу және тиімді пайдалануды қамтамасыз етудің ғылыми және инженерлік мәселелерін шешу .
• 2 Информатика мектеп пәні ретінде
• Информатиканың білім беру жүйесіне тигізетін әсері зор.
• Информатика сабақтарында мектеп оқушылары IT саласының не екенін, болашақ мамандығы үшін қандай мамандықтар мен қызметтердің болашағы бар екенін, осы қызметпен айналысу үшін қандай білім мен дағдылар қажет екенін біледі.
• Информатиканың іргелі негіздерімен қатар оның мазмұны да ескерілуі керек. Ғылыми саланың да, оқу пәнінің де мазмұны үнемі жаңартылып отыруына байланысты курстың мазмұнын модульдер бойынша оқып-үйрену орынды.
• Бүгінгі таңда жоғары сыныптарда осы пән бойынша оқушыларды мамандандырылған оқыту енгізілді.Оқушылырдың бұл пәнді тереңірек оқуға мүмкіндігі бар.Белсенді дамып келе жатқан информатика ғылымынан айырмашылығы, мектеп пәні ақпараттың барлық алуан түрін қамти алмайды, бірақ сонымен бірге жалпы білім беру функцияларын орындайтын мектеп пәні ең жалпы маңызды, іргелі ұғымдар мен ақпаратты көрсетуі және оқушыларға ашуы керек ғылыми саладағы ақпараттық процестердің мәні, сонымен қатар қазіргі қоғам дамуындағы ақпараттық технологиялар мен есептеуіш техниканың рөлі .Мектепте информатиканы оқытудың тәрбиелік-дамытушылық мақсаты да оқушыларды мектепте басқа ғылымдарды меңгеруге қажетті білім, білік, дағдымен қаруландыру, жастарды болашақ мамандығына дайындау. Мектептегі информатика курсының практикалық мақсаты – оқушылардың ақыл-ойын дамытатын және баланың ішкі дүниесін байытатыны сөзсіз негізгі ұғымдармен таныстыру ғана емес,
Сонымен қатар оқушыны компьютерде жұмыс істеуге және жаңа ақпараттық технология құралдарын пайдалана білуге үйрету. .
Қазіргі жағдайда информатика ғылыммен техниканың тілі болып табылады , өйткені оның көмегімен әлемде,қоғамда және табиғатта болып жатқан көптеген процестер мен құбылыстар модельден еді, зерттеледі және болжанады .
Мектепте информатиканы оқытуда белгілі бір мәселелерді шешуі керек.
Біріншіден, компьютерлік дағдыларды меңгеру, ақпаратпен жұмыс істеу үшін компьютерлік технологияны пайдалана білу, логикалық ойлауын дамыту, ақпараттық-коммуникациялық іс-әрекетке қызығушылығын ояту сияқты мақсаттарға жетуге бағытталған.
Информатиканы зерттеуде информатиканың
дүниенің қазіргі заманғы ғылыми бейнесін қалыптастыруға қосқан үлесін , қоғамдағы ақпараттық процестердің рөлін, ақпараттық процестердің дамуын көрсететін негізгі білімдер жүйесін дамыту да маңызды рөл атқарады. технология және технология.
Екіншіден,ақпараттық-коммуникациялық технологияларды (АКТ) пайдалана отырып , нақты объектілер мен процестердің ақпараттық үлгілерін талдау, қолдану және түрлендіру дағдыларын меңгеру, бұл басқа мектеп пәндерін оқуда да пайдалы болуы мүмкін.
Үшіншіден, бұләртүрлі пәндерді оқытуда информатика әдістері мен АКТ құралдарын дамыту және пайдалану арқылы интеллектуалдық, шығармашылық қабілеттерін дамыту .
Төртіншіден,ақпараттық қызметтің құқықтық және этикалық нормаларын сақтауға жауапкершілікпен қарауға тәрбиелеу .
Бесіншіден, бұл жеке, ұжымдық оқу, кәсіптік қызметте ақпараттық технологияларды қолдану тәжірибесін меңгеру.
Қорытындылай келе, бүгінгі күні әлемде информатика сияқты қарқынды
және белсенді дамитын , соның арқасында адамдардың өмір сүру сапасын жақсартуға болатын ғылым мен техниканың бірде-бір саласы жоқ екенін атап өткен жөн .