Сабақ: | Мектеп: №163 жалпы орта мектеп | ||||||||||||||
|
| ||||||||||||||
Күні: | Мұғалімнің аты-жөні: Тоқсанбаева Самал Жалғасқызы | ||||||||||||||
Сынып: 7 | Қатысқандар саны: 23 | Қатыспағандар саны: | |||||||||||||
Сабақтың тақырыбы: | Минералды тыңайтқыштардағы азот, калий, фосфордың өсімдіктер үшін маңызы | ||||||||||||||
Сабақ негізделген оқу мақсаты | 7.4.1.4 - минералды тыңайтқыштардағы азот, калий және фосфордың өсімдіктер үшін маңызын танып білу | ||||||||||||||
Сабақтың мақсаттары | Барлық оқушылар істей алады: | ||||||||||||||
- Минералды тыңайтқыштардағы азот, калий және фосфордың өсімдіктер үшін маңызын түсіндіреді | |||||||||||||||
Оқушылардың көпшілігі істей алады: | |||||||||||||||
- Минералды және органикалық тыңайтқыштарды салыстырады | |||||||||||||||
Кейбір оқушылар істей алады: | |||||||||||||||
- Минералды және органикалық тыңайтқыштарды жіктеп, маңызын сипаттайды. | |||||||||||||||
Бағалау критерийлері | 1.Минералды тыңайтқыштардағы азот, калий және фосфордың өсімдіктер үшін маңызын айтады. 2. Минералды мен органикалық тыңайтқыштарды ажыратады. 3.Минералды және органикалық тыңайтқыштарды жіктеп, маңызын анықтайды. | ||||||||||||||
Пәнаралық байланыс | Ағылшын тілін., химия | ||||||||||||||
Құндылықтармен байланыс | «Мәңгілік Ел» жалпы ұлттық идеясының маңыздылығы,4-құндылылыңы-Индустрияландыру мен инновацияларға негізделген экономикалық өсу. Осы бағытта біздің астықты Қызылорда өңірі үшін жердің,топырақтың құнарлылығын сақтау,минералды тыңайтқыштардың дүрыс қолдану білім арттыру. | ||||||||||||||
Тілдік мақсат | Терминология: тыңайтқыштар, топырақтық қоректену, бейорганикалық (минералды) және органикалық тыңайтқыштар; Лексика және диалогка арналған: Топырақтық қоректену дегеніміз........... Өсімдіктердің қорегіндегі ең басты элементтер ......., .......... және ............ болып табылады. Тыңайтқыштар ............... және .............. болып екіге бөлінеді.
| ||||||||||||||
Алдыңғы білім | 7.4.1.2 - тірі ағзaлaр тіршілік әрекеттері үшін микро- және макроэлементтердің ролін сипаттау 7.4.1.3 - aзық – түліктерде көмірсулар, нәруыздар және майлардың бaр екендігін дәлелде | ||||||||||||||
Сабақ барысы | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері | Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері
| Ресурстар | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың басы
| Психологиялық ахуал туғызу. Жағымды психологиялық ахуал туғызу. Тренинг «Достық жылуы» Іс-әрекет: Балалар қанекей алақанымызды бір-біріне ысқылайықшы. Ал енді қасыңда отырған досыңның алақанымен өз алақаныңды түйістіріңдер. Жылу барды ма? Ия. Жарайсыңдар. Бір-бірімізден әрқашан достық жылуымызды аямайық. «Зымыран сұрақтар» стратегиясы арқылы үй тапсырмасын сұрау. Оқушылар төмендегі сұрақтарға жауап береді: •Қандай заттар қоректік заттар деп аталады? •Азық-түлік құрамында қандай органикалық заттар кіреді? • Адам организмі үшін көмірсулардың мағызы қандай? •Нәруыздардың биологиялық құндылығы неден көрінеді? •Адамның тамақ рационында майдың жетіспеушілігі неге әкеліп соқтырады? ҚБ: Дұрыс жауап берген оқушыға «Үш шапалақ» әдісі арқылы бағалау. Жаңа сабаққа кіріспе: Stop-кадр әдіс арқылы оқушыларға «Минералды тыңайтқыштар» бейне фильмінен үзінді . - Кадрда не көрсетілген? - Көріністі сипаттап берсеңіздер? ... Сонымен бүгін біздің сабағымыздың тақырыбы не туралы деп болжайсындар? Демек,бүгңгі тақырып: «Минералды тыңайтқыштардағы азот, калий, фосфордың өсімдіктер үшін маңызы» |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы
| Тапсырма 1 ДЖИГСО әдісі арқылы 3 топқа бөлінеді. Жұмыс түрі: топтық жұмыс Мына суреттердегі өсімдіктер элементтердің жетіспеуінен қурап қалған. Демек, жапырақтардың қай элементтердің жетіспеуінен осы күйге ұшырауын білу үшін оқушыларға, қосымша деректер ретінде арнайы мәтіндер беремін. Әр топ осы мәтінмен жұмыс жасайды. Әр топтан 1 оқушы өз мәтіндерін басқа топта түсіндіреді, оларға тыңдаушы топ мүшелері смайлик береді. І топ. Өсімдіктерде азот, калий және фосфордың жетіспеуі ІІ топ. Тыңайтқыштардың түрлері ІІІ топ. Тыңайтқыштардың өсімдіктер үшін маңызы Дескрипторлар: 1.Тыңайтқыштардың түрлерін сипаттайды 2.Минералды тыңайтқыштардағы азот, калий және фосфордың өсімдіктер үшін маңызын ажыратады. ҚБ: «Баспалдақ»әдісі Оқушылар сұраққа дұрыс жауап берсе,бір баспалдаққа көтеріледі 1 орташа 2 жақсы 3 өте жақсы Кері байланыс:Топтық жұмыс барысында қиындық келтірген сұрақтар болдыма? Тапсырма2«Венн диаграммасы»әдісі.Жұмыс түрі: жұптық жұмыс. Оқушылар Минералды және органикалық тыңайтқыштарды ұқсастығын және айырмашылығын Венн диараммасына жазып,өзара салыстырады Минералд тыңайтқыштар ұқсастығы органикалық тыңайтқыштар
Дескрипторлар: 1. Минералды тыңайтқыштарды түсіндіреді 2. Органикалық тыңайтқыштарды ерекшелігін анықтайды 3. Минералды және органикалық тыңайтқыштарды ортақ қасиетін салыстырады ҚБ: Термометр- жұптар өзара бірін-бірі бағалайды Кері байланыс: Тапсырма түсінікті болдыма?
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың соңы
| Рефлексия. «Талқылау бойынша серіктестер» Өзіңіз үйренген үш нәрсе туралы; Не нәрсе оңай болды? Не нәрсе қиын болды? Не білгіңіз келеді?
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз? | Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? | Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Диалогқа тарту немесе қолдау-барынша қолдауды қажет ететін оқушыларға ойланту үшін жетелеуші сұрақтар қоямын , кейбір оқушыларға қажеттілігіне қарай диалогпен, сөзбен қолдау көрсетіледі. Орташа қолдауды қажет ететін оқушыларға минералды және органикалық тыңайтқыштарды ұқсастығын және айырмашылығын зерттеуші сұрақтар арқылы қажет беріледі. Аса қабілетті оқушыларға органикалық және бейорганикалық тыңайтқыштарға қорытынды жасауға тапсырма беріледі. Ресурс-оқулықтан және қосымша нұсқаулықтардан алынған дереккөздерді ықшамдап ұсынамын, уақытты үнемдеу және оқушылардың қажеттілігіне қарай дайын кестелер таратпасы беріледі Бағалау-сабақ барысында оқушылардың орындаған жұмыстарының барлығы қалыптастырушы бағалау арқылы бағаланып отырады.
| 1-Тапсырма ҚБ: «Баспалдақ»әдісі Оқушылар сұраққа дұрыс жауап берсе,бір баспалдаққа көтеріледі 1 орташа 2 жақсы 3 өте жақсы Кері байланыс:Топтық жұмыс барысында қиындық келтірген сұрақтар болдыма? 2-Тапсырма ҚБ: Термометр- жұптар өзара бірін-бірі бағалайды Кері байланыс: Тапсырма түсінікті болдыма? 3-Тапсырма ҚБ: Өзін-өзі бағалау Кері байланыс:Осы тақырыптан түсінбеген тұстарың болды ма? | Оқушылардың денсаулығын сақтау мақсатында бөлмені желдету, сыныптың тазалығын сақтаймын., терезе ашылады,жарық қосылады.. Осы сабақта қолданылатын Қауіпсіздік техникасы ережелері сақталады. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Қосымша № 1.
Жеке жұмыс: Қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырма.
Тақырыбы: Минералды тыңайтқыштардағы азот, калий, фосфордың өсімдіктер үшін маңызы
Оқу мақсаты: 7.4.1.4 - минералды тыңайтқыштардағы азот, калий және фосфордың өсімдіктер үшін маңызын танып білу
Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану, талдау.
Бағалау критерийлері:
1.Минералды тыңайтқыштардағы азот, калий және фосфордың өсімдіктер үшін маңызын айтады.
2. Минералды мен органикалық тыңайтқыштарды ажыратады.
3. Минералды және органикалық тыңайтқыштарға байланысты есептерді шығара алады
Тапсырма
1 – тапсырма. Өсімдіктерде азот, калий және фосфордың жетіспеуінің маңызын неде?_______________________________________________________________________________
2 – тапсырма. Минералды және органикалық тыңайтқыштарды ұқсастығын және айырмашылығын жазып,өзара салыстырыңыз
________________________________________________________________________________
3 – тапсырма. Массасы 34,5 г бертолле тұзы фосфордың қанша зат мөлшерімен әрекеттсесе алады
Бағалау критерийлері:
| Дескриптор: |
1. Минералды тыңайтқыштардағы азот, калий және фосфордың өсімдіктер үшін маңызын айтады
| -Тыңайтқыштардың түрлерін сипаттайды -Минералды тыңайтқыштардағы азот, калий және фосфордың өсімдіктер үшін маңызын ажыратады.
|
2.Минералды мен органикалық тыңайтқыштарды ажыратады.
| -Минералды тыңайтқыштарды түсіндіреді -Органикалық тыңайтқыштарды ерекшелігін анықтайды - Минералды және органикалық тыңайтқыштарды ортақ қасиетін салыстырады
|
3. Минералды және органикалық тыңайтқыштарды байланысты есептерді шығара алады | - бертолле тұзының зат мөлшерін аңықтайды - бертолле тұзы мен фосфордың теңдеуін коэффициенттерін өойып теңестіре алады |
Қосымша № 2.
Сараланған тапсырма ( аса қабілетті оқушылар үшін)
№ 1 Тапсырма
Қалыпты жағдайда 2,24 л азот оксидін (IV) 94,6 г суда оттек қатысымен еріткенде ертіндіде түзілген қышқылдың массалық үлесі:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________