Мектеп оқушыларына арналған қазіргі заманғы қасиетті музыканың тиімділігін зерттеу және анықтау мақсатында қарастырып отырған мәселеміз рухани білім берудің білім мен тәрбие саласындағы маңызды және негізгі компоненттердің бірі екенін көрсетті.
Музыкалық әсер ету арқылы мектеп оқушыларының рухани әлемінің қалыптасуының теориялық негіздерінің тарихи -педагогикалық талдауы олардың рухани мәдениетін қалыптастыруды оңтайландыратын жолдар мен құралдарды іздеу қажеттілігін көрсетеді. Рухани мәдениетті қалыптастырудың қарастырылатын психологиялық-педагогикалық шарттары келесі әдістерді қолдану болып табылады: этикалық әңгіме, сәттілік жағдайларын құру әдісі, контраст, жаңалық және проблемалық-ізденушілік жағдайлар, сонымен қатар сәйкес сынып, сабақтан тыс және музыкалық білім берудің сыныптан тыс формалары.
Қазіргі қоғамның рухани-адамгершілік өміріндегі дағдарыстық құбылыстар: адамгершілік құндылықтардың құнсыздануы, материалдық игілікке басымдықтардың ауысуы, жаңа уақытқа сәйкес келетін жас ұрпақты тәрбиелеу механизмін құруды талап етеді.
Бүгінгі таңда қазіргі педагогикалық теорияның дамуындағы маңызды тенденциялардың бірі тәрбиенің рухани-адамгершілік саласына көбірек көңіл бөлу болып табылады, бұл оқушының жоғары деңгейлі қасиеттері бар, мәдениеттің тірі ұлпасына енетін, өмірдің жоғары құндылықтарына бағытталған, әлемнің ажырамас бөлігі болып табылатын тұтас тұлға ретінде тәрбиелеу.
Қазіргі педагогика музыканы мамандық ретінде өзіне тартылған және керемет музыкалық қабілеті бар балаларға үйрету керек, бірақ жалпы музыкалық білім барлық балаларға таратылуы керек деп есептейді. Ал жаппай музыкалық білім берудің негізгі міндеті - музыканы үйрету емес, музыка арқылы оқушылардың рухани әлеміне, ең алдымен, олардың адамгершілігіне әсер ету деп есептеледі.
Оқушылардың рухани мәдениетін қалыптастыру мәселесі көптеген жылдар бойы философияның, педагогиканың, психологияның, музыкалық педагогиканың әр түрлі ғылыми білімдерінің өкілдерінің назарын аударуы кездейсоқтық емес.Мектеп оқушыларының рухани мәдениетін қалыптастырудың тиімді құралдарының бірі - өнер, атап айтқанда музыка. Бұл сонымен қатар рухани әлемнің ұрпақтан ұрпаққа берілуін білдіреді, дәстүрлермен таныстырады. Сондықтан балалар зерттейтін музыкалық репертуар, көп жағдайда, мектеп оқушыларының рухани мәдениетін тәрбиелеу мен дамытудың міндеттерін орындауды қамтамасыз етеді.
Музыка - адамзат сақтаған рухани құндылықтардың тасымалдаушысы ғана емес, сонымен қатар жасөспірім меңгеруі қажет рухани қарым -қатынас тілі. Өз халқының және әлемнің басқа да халықтарының музыкасына таңданған әмбебап адамзаттық рухани тәжірибеге кіріспе қиял мен шығармашылық қызметте, адамның интонациялық және көркемдегі музыкалық образдың жеке нұсқасын жасау процесінде болады. музыкалық шығармамен байланыс.
Демек, музыка сабағының негізгі міндеттері өнер сабағы, шығармашылық сабағы болып табылады:
-Музыка арқылы тұлғаның жан -жақты дамуы, шығармашылық әлеуеті, рухани -адамгершілік тәрбиесі.
-Оқушылардың танымдық белсенділігін арттыру.
-Музыканың түрлендіруші күші мен оның адамның ішкі әлеміне, оның қоршаған шындыққа қатынасына, өмірлік позициясын қалыптастыруға әсерін ашу.
-Музыкалық теориялық білім мен дағдыға негізделген музыкалық өнер тілін меңгеру.
Осылайша, мектеп оқушыларына арналған қазіргі заманғы қасиетті музыканың тиімділігін зерттеу және анықтау мақсатында қарастырып отырған мәселеміз рухани білім берудің білім мен тәрбие саласындағы маңызды және негізгі компоненттердің бірі екенін көрсетті. Өмірге және айналасындағы адамдарға деген көзқарасы мектеп оқушыларының қаншалықты рухани білім алғанына байланысты. Талдау жасай отырып, біз музыка сабақтары шын мәнінде тәрбиелік мәні бар деген қорытындыға келуге болады, өйткені олар тек ақыл -ойды ғана емес, сонымен қатар сезім мүшелерін де жетілдіреді, ал музыкалық жағынан мектеп оқушыларының музыканы одан да жақсы түсінуге көп үлес қосады.