Поиск статей:
ESI
Рейтинг:
ID: ESI1843

Бастауыш сынып оқушыларына жаңа педагогикалық технологияларды пайдалану


Қазіргі білім берудің негізгі міндеттерінің бірі - оқушыларды өмірге бейімдеу, оған өзін-өзі тәрбиелеу дағдыларын, алған білімдерін шығармашылықпен ұштастыру дағдыларын қалыптастыру. Қазіргі таңдағы жаңа технологияларды меңгеріп, жаңа әдіс-тәсілдерді сабақ барысында қолдануда мұғалімнің заманауи педагог екендігін көрсете алады. Яғни, жаңа технологияларды пайдалану, дәстүрлі түрде сабақтар өту емес, әртүрлі әдістемелерді, педагогикалық технологияларды, оқыту технологияларын пайдалану.

Педагогикалық технология-бұл оқушылар мен мұғалім үшін қолайлы жағдайларды сөзсіз қамтамасыз ете отырып, оқу процесін жобалау, ұйымдастыру және жүргізу бойынша бірлескен педагогикалық қызметтің барлық егжей-тегжейлі ойластырылған моделі.

Ал технология сөзінің өзі грек тілінен шыққан techne – өнер, шеберлік және logos-ғылым, заң. Демек, сөзбе – сөз технология  бұл шеберлік туралы ғылым. Кез-келген технологияның негізгі сипаттамалық белгілері: процессуалдық категория болып табылады; объектінің күйін өзгерту әдістерінің жиынтығы ретінде ұсынылуы мүмкін; тиімді және үнемді процестерді жобалауға және пайдалануға бағытталған. Осылайша, технология мақсатқа кепілдік беретін қатаң анықталған рецепт жүйесінің болуымен ерекшеленеді; технологияның қайталануы; нәтиженің өлшенуі және кепілдігі.

Педагогикалық технологияға тән белгілер:

Тұжырымдамалық: әрбір педагогикалық технология белгілі бір ғылыми тұжырымдамаға, білім беру мақсаттарына жетудің ғылыми негіздемесіне сүйенуі керек.

Жүйелілік: педагогикалық технологияда жүйенің барлық белгілері болуы керек: процестің логикасы; оның барлық бөліктерінің байланысы; тұтастық. Диагностикалық мақсат пен тиімділік-оқу процесінің мақсаттары мен тиімділігіне кепілдік беріледі.

Басқарушылық: диагностикалық мақсат қою мүмкіндігі; жоспарлау; оқу процесін жобалау; кезең-кезеңмен диагностикалау; нәтижелерді түзету мақсатында құралдар мен әдістерді өзгерту.

Нәтижелер бойынша тиімділік және шығындар бойынша оңтайлылық, қысқа мерзімде оқытудың жоспарланған нәтижелеріне қол жеткізуге кепілдік.

 

Білім берудегі инновациялық технологиялар - бұл әр түрлі принциптерге, құралдарға, әдістер мен технологияларға негізделген және білім беру әсеріне қол жеткізуге мүмкіндік беретін оқу процесін ұйымдастыру: 

  1. білімнің максималды көлемін игеру; 
  2. барынша шығармашылық белсенділік; 
  3. практикалық дағдылар мен дағдылардың кең спектрі.

Инновацияның ең негізгі критерийі – оның жаңалығы мен өзектілігінің бола алуы. Білім берудегі инновациялар келесі мақсаттарға жетуге көмектеседі: 

  1. Оқу процесін демократияландыру; 
  2. Оқушылардың танымдық белсенділігін күшейту; 
  3. Тәрбие және тәрбие жұмысын ұйымдастырудың тиімділігін арттыру; 
  4. Әдістеме мен дидактика тұрғысынан оқу материалының модификациясы.

Педагогикалық процеске белсенді түрде енгізіліп жатқан жаңа тәсілдер қойылған мақсаттарды жүзеге асыруға көмектеседі. Олар білім беру мекемелерінде жұмыстың жаңа әдіст-тәсілдерін дамытудың негізі болып табылады. 

Жаңашыл білім беру әлістерінің тағы бірі – сабақ барысында түрлі ойындарды пайдалану. Ойын десе езутартып ойлары бұрып тұратын жас білім алушыларға бұл әдіс әрине тиімді болары белгілі. Олардың ойынға деген қызығушылығын сабақпен білім беру процесімен байланыстыра білу де асқан шеберлік пен ізденісті талап етеді.Себебі ойын дегеніміз – доп беріп топ айнала соны іздеу не қуалау емес салмақты мағынада қарастырылып отыр. Сабақ барысында тақырыптық қорытынды сергіту сәтіне арналған ойындар ойнаумен қатар бала психологиясын түсінуге реттеуге емдеуге ойлау шекарасын кеңейтуге арналған ойындарды ойнатуға да болады. Ойын барысында оқушылар нәтижеден ғана емес, сонымен қатар процесстен ләззат пен әсер алатын еркін дамытушылық әрекеттермен айналысып, ойын кеңірек технологияның элементі ретінде, сабақтың немесе сыныптан тыс жұмыстың бөлігі ретінде қолданылады. Педагогикалық ойынның алдына қойылған мақсат айқын, ол ойын мәселе не арнайы тапсырма түрінде беріледі, Сол тапсырма нәтижесі арқылы ұстаз өз шәкіртімен түсінкті деңгейде әңгіме өрбітуге мүмкіндік ала алады. Ал, ең бастысы, психологиялық проблемасы жоқ не ол проблеманы еркін түрде шеше алатын оқушы білім алу процесінде де қиындықтарға берілмей нәтиже көрсетуге тырысып отыратын болады.

Қорыта айтар болсақ, бүгінгі біз тәрбиелеп отырған оушыларымыз – ертеңгі ел болашағы. Сол себепті де, бар мүмкіндік пен қолдан келгенді аямай оларды бәсекеге қабілетті тұлға етіп даярлау біздің басты міндетіміз. Заман талабына сай білім бере отырып, бала бойында танымдық қабілетін дамыту бүгінгі таңда ұстаз үшін үлкен жауапкершілік іс болып табылады.

 

 

101 0
Абилова Гульмира Сесембаевна, "3 орта мектеп" КММ-нің,бастауыш сынып мұғалімі,Қонаев қаласы Ұлы дала ұстазы № 000500
Оставить комментарий

Подтвердите что вы не робот - [] *: