Поиск статей:
ESI
Рейтинг:
ID: ESI1270

Factors affecting chemical equilibrium. Le Chatelier-Brown principle. Laboratory work 3: Examining the dynamic equilibrium shift under various factors

Cабақтың тақырыбы:

Theme of the lesson

Factors affecting chemical equilibrium. Le Chatelier-Brown principle.

Laboratory work 3: Examining the dynamic equilibrium shift under various factors

Сабақта қол жеткізетін оқу мақсаттары:

Learning objectives that are achieved at this lesson (Subject Programme reference)

10.3.3.2  химиялық тепе-теңдікке температура, концентрация және қысым өзгерісінің әсерін болжау;

10.3.3.3 не себепті катализатор тепе-теңдіктің тез орнауына әсер ететінін, бірақ ығысуына әсер етпейтіндігін түсіндіру;

10.3.3.4 әр түрлі факторлардың тепе-теңдіктің ығысуына әсерін тәжірибе жүзінде зерттеу

10.3.3.4 observe experimentally devise and carry out an experiment on the impact of different factors on equilibrium shift;

Оқу мақсаттары

Lesson objectives

          By the end of the class students should:

  1. state Le Chatelier’s principle and apply it to deduce qualitatively the effect of changes in temperature, concentration or pressure on a system at equilibrium
  2. state whether changes in temperature, concentration or pressure or the presence of a catalyst affect the value of the equilibrium constant for a reaction

Бағалау критерийлері

Success criteria

Students should...

  • -       Explain the impact of external stresses on the position of a dynamic equilibrium using the Le Chatelier’s Principle.
  • -       Define reversible and irreversible reaction
  • -       Explain, using Le Chatelier’s Principle, the impact of     external stresses such as concentration, pressure, temperature and catalyst on the position of equilibrium

Тілдік мақсаттар

Language objectives

Тепе-теңдік

Равновесие 

Equilibrium 

Динамикалық процесс

Динамический процесс

Dynamic process

Концентрация 

Концентрация 

Concentration 

Реагенттер 

Реагенты 

Reactants 

Өнімдер 

Продукты 

Products 

Температура 

Температура 

Temperature 

Қысым 

Давление 

Pressure 

Қайтымды

Обратимый 

Reversible 

Қайтымсыз 

Необратимый

Nonreversible

Тура реакция 

Прямая реакция

Forwards reaction 

Кері реакция 

Обратная реакция

Reverse reaction

Ле Шателье принципі 

Принцип Ле Шателье

Le Chatelier’s Principle

Құндылықтарды дарыту

Values instilled at the lesson

 Сыйластық     - Respect;

 Ынтымақтастық - Cooperation;

 Ашықтық - Openness;

 Еңбек және шығармашылық - Work and creativity;

 Үйренгенді өз өмірде қолдану - Learning throughout life.

Пәнаралық байланыстар

Cross-curricular links 

 Физикалық

Physics

Акт дағдылары

ICT skills

Презентация

Presentation  

 

Алдыңғы оқу

 

Previous learning

 «Тепе-теңдік»

 “Equilibria” 



 

Сабақ кезеңі/Уақыты

Lesson period / Time

Педагогтің іс-әрекеті

Teacher's actions

Оқушының іс-әрекеті

Student actions

Бағалау

Assesment

Ресурстар

 

Resources

 

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

7 мин.

 

The beginning of the lesson

(Ұ). Ұйымдастыру кезеңі:

- Good morning students.  How are you? .We begin our lesson.

 

Organizational stage:

1. Greeting students, inventory.

2. In creating an atmosphere of cooperation, a circle of joy is realized.

3. Group students

 

(P) Оқушылардың алдыңғы білімдері бойынша кері байланыс ретінде жұптарда интерактивті тақтадағы тапсырмаларды орындайды.

Орындалу уақыты:4 минут

 

Тапсырма. Берілген химиялық реакция теңдеулерін қайтымды/қайтымсыз реакцияларға жіктеңіздер:

Starter:

• Revision of previous learning about “Equilibria” through overall explanation of reversible reactions and equilibria

 

  1. NaOH(с.е.) + HCl(с.е.) → NaCl(с.е.) + H2O(с.)
  2. N2(г)     + 3H2(г)  → 2NH3(г)(қайтымды)
  3. AgNO3(с.е.)  + NaCl(с.е.)  → AgCl(қ.)  + NaNO3(с.е.)
  4. SO3(г)     + H2O(с.)     → H2SO4(с.е.)
  5. CH4(г)     + 2O2(г) → CO2(г) + 2H2O(с.)
  6. BaO(қ.) + H2SO4(с.е.) →BaSO4(қ.) + H2O(с.)
  7. 2HCl(с.е.) + Na2CO3(с.е.) →2NaCl(с.е.) + CO2(г) + H2O(с.)
  8. 2SO2(г) + O2(г)→2SO3(г)(қайтымды)
  9. 2C2H6(г) + 7O2(г) →4CO2(г) + 6H2O(с.)

 

The group is given a section of paper with the symbols of Factors affecting chemical equilibrium, Le Chatelier-Brown principle,.                         Each student is divided into 2 groups with their own symbols.

Group 1: Factors affecting chemical equilibrium,

Top 2: Le Chatelier-Brown) principle 

 

 

Textbook, workbook

A set of cross-sections of paper with the symbols of 

Factors affecting chemical equilibrium, Le Chatelier-Brown principle,.                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PowerPoint 

Жаңа сабаққа кіріспе

Introduction to a new lesson

 

 

 Жаңа тақырыпқа шығу: 

Go to a new topic

Берілген сурет бойынша сабақ тақырыбын анықтаңыз.

What we saw is this picture? 

 

 

  1. 1.Қайтымды  реакция дегеніміз не?
  2. 2.Қайтымсыз реакция дегеніміз не?
  3. 3.Химиялық тепе-теңдік дегеніміз не?
  4. 4. Химиялық тепе-теңдіктің ығысуына әсер ететін жағдайлар қандай?

 

1. What is a reversible reaction?

2. What is an irreversible reaction?

3. What is chemical equilibrium?

4. What are the conditions that affect the shift of the chemical equilibrium?

 

Терминдермен жұмыс

Тепе-теңдік

Equilibrium 

Динамикалық процесс

Dynamic process

Концентрация 

Concentration 

Реагенттер 

Reactants 

Өнімдер 

Products 

Температура 

Temperature 

Қысым 

Pressure 

Қайтымды

Reversible 

Қайтымсыз 

Nonreversible

Тура реакция 

Forwards reaction 

Кері реакция 

Reverse reaction

Ле Шателье принципі 

Le Chatelier’s Principle

 

 (Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы 

 

 

Оқушыларға «Габер процесі» бойынша бейнебаяннын көреді

 

Watch the video and answer the questions

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар осы термин сөздерді пазлдан тауып шығады 

 Қалыптастырушы бағалау: 

formative grading

Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен  ынталандыру.     

Well done,

good job,

 

you can do everything

 

Video 

 

 

 

PowerPoint

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

20 мин.

 

Middle

№3 Зертханалық жұмыс   Әр түрлі факторлардың динамикалық тепе-теңдік күйіне әсерін зерделеу     

№3 Laboratory work 

( Химиялық тепе-теңдікке әсер факторларды өзара талдау, теориялық ақпаратпен танысу.

 

 

Мұғалім көрсетілімі. Көрсету №1

 

      3KSCN     +   FeCl3   =      3KCl   +   Fe(SCN)3↓ түссіз   сары түссіз қан-қызыл

 

 

 

 

Бейне баян бойынша сабақ   зертханалық тақырыбын айқындау.

 

 

 Оқушылар Химиялық тепе-теңдікке әсер факторларды өзара талқылайды, теориялық ақпаратпен танысады жұмыс дәптеріне жазып отырады

 

Дескриптор:

-Көрсетілімді көреді

-Сұрақтарға жауап береді.

 Жалпы – 4балл

Бейне көрсетілім 

10-сынып оқулығы.

Жұмыс дәптерлері

Жеке жұмыс

6 мин

Individual work

Оқушыларға сұрақ:

1. Химиялық реакция деген не?

2. Химиялық реакция жүруінің белгілері қандай?

3. Химиялық реакциялар қалай жіктеледі?

4. Берілген химиялық реакциялардың қайсысы қайтымды, неге? 

NaOH + HCl —>NaCl + H2O
 N2 + 3H2 —> 2NH3
 AgNO3 + NaCl —>AgCl + NaNO3
 SO3 + H2O —>H2SO4
 CH4 + 2O2 —>CO2 + 2H2O
 HCOOH + CH3OH —>HCOOCH3 + H2O

                           

 

Оқушылар ауызша қалыптастырушы бағалау жұмысын орындайды.

Дескриптор:

-химиялық реакциялардың қайтымды екенін ажырата алады -2б

-химиялық реакциялардың жіктей алады- 1б

-химиялық реакцияға анықтама жазады- 1б

 

10-сынып оқулығы.

Жұмыс дәптерлері

Жұппен жұмыс Work in pairs

1-есеп .Қай фактордың (қысым, температура,катализатор) әсері:

СО2  (г)+С (к) ↔ 2CO (г) ∆Н°=159 кДж

Реакциясында  орнаған тепе-теңдікті СО түзілуі жағына ығыстырады.

 

2-есеп. Келесі реакция теңдеулерінің  тепе-теңдік константаларының өрнектерін жазыңдар:

Шешуі:

 

 Реакция  теңдеуі 

Тепе-теңдік константасы өрнегі

А 

 

2SO2+O2↔2SO3

           

К=      

        

B

 

N2 + 3H2↔2NH3

               

К=      

        

 

Na2CO3 +H2O↔NaHCO3 +NaOH

        

К=      

        

 

 

CaCO3 (қ)↔ СаO (қ) +СО(г)

 

K=             

 

  

 


 


Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.

 

End of lesson

 

 

 «Бір ауыз сөз» әдісі. 

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.

Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді.

Жеке жұмыс:

Оқушылар бір ауыз сөзбен сабақ туралы өз ойларын түсіндіріп береді. Бір ауыз сөздеріне  сабақты бағалайтын келесі сөздерді айтуға болады ұнады, пайдалы, қажет, білдім, үйрендім, қызықтым, ұмтылдым, есте сақтадым, жасай аламын. т.б.

Мұғалім оқушылардың сабаққа қатысқан белсенілігіне қарай 1-10 баллдық жүйе бойынша әр оқушының өзіне тиісті баллын қойып бағалайды. СОнымен қатар, оқушыларды ынталандыру үшін  

«Қошеметтеу» әдісі арқылы бағалайды.

 

 

 

Differentiation – how do you plan to give more support?

How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check students’ learning?

Health and safety regulations

Differentiation can be by task, by outcome, by individual support, by selection of teaching materials and resources taking into account individual abilities of learners (Theory of Multiple Intelligences by Gardner).

Differentiation can be used at any stage of the lesson keeping time management in mind.

Use this section to record the methods you will use to assess what students have learned during the lesson.

Health promoting techniques

Breaks and physical activities used.

Points from Safety rules used at this lesson.

Reflection

 

  1. Were the lesson objectives/learning objectives realistic?
  2. Did all learners achieve the LO?
  3. If not, why?
  4. Did my planned differentiation work well?
  5. Did I stick to timings?
  6. What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.

 

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1: 

2:

What have I learned from this lesson about the class orachievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?





 

№3 Зертханалық жұмыс   Әр түрлі факторлардың динамикалық тепе-теңдік күйіне әсерін зерделеу     

Laboratory work observe experimentally devise and carry out an experiment on the impact of different factors on equilibrium shift;

Әрекеттесуші заттар концентрациясының әсері

Реактивтер: Темір (ІІІ) хлориді, калий роданиді (KSCN) 0,01 M , 1M ерітінділері 5 грамм калий хлоридінің кристалдары 

 Химиялық ыдыстар мен зертханалық құрал жабдықтар: 500 мл,  250 мл стақандар; өлшегіш 25 мл цилиндрлер, шыны таяқша, ақ экран 

Жұмыс барысы 

Не істелді? 
Experiment progress
 

 

Не байқалды?
What are you watching?

What is colour?

Қорытынды  
Reaction equation
 

 

 

3KSCN  +   FeCl3   =      3KCl   +   Fe(SCN)3

 

түссіз   сары түссіз қан-қызыл

 

colourless, yellov,  red 

 

 

3KSCN  +   FeCl3   =      3KCl   +   Fe(SCN)3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

354 0
Арыстанова Майра Калдаровна,№24 Жолдас Сүлейменов атындағы жалпы орта білім беретін мектеп химия пәні мұғалімі ,Түркістан облысы,Сарыағаш ауданы. № 001729
Оставить комментарий

Подтвердите что вы не робот - [] *: