Сабақтың тақырыбы: Экономикалық есептер
Сабақтың мақсаты: Оқушылардың экономикалық ойлауын дамыту, экономикалық қызмет барысындағы адамгершілік және іскерлік қасиеттерін қалыптастыру.
Дамытушылық: Үйірме мүшелерінің экономикалық білімдері мен іскерліктерін дамыту
Тәрбиелік: Үйірме мүшелерінің тәртіптілік, ұжымшылдық, ықыластылық, іскерлік, құнттылық, үнемшілдік сияқты қасиеттерін қалыптастыру, еңбекке саналы қатынаста болуға, жұмысқа ыждағатты болуға, еңбек адамын құрметтеуге тәрбиелеу.
Сабақ барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
Үйірме мүшелерімен амандасып, сабаққа назарларын аудару.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
І. Ақша қалай пайда болды?
ІІ. Ақшаның қазіргі маңызы?
ІІІ. Болашақта ақшаның түрі қандай болады?
ІІІ. Негізгі бөлім
1-кезең «Білім аукционы»
«Адам байлығының ішіндегі ең тамашасы- білім» - деген екен шығыс ғұламасы Әбу-Райхан әл Бируни. Ендеше, білім байлығы саудаға түсер аукционымызды бастайық.
Аукцион шартымен таныс болыңыздар. Бүгінгі аукционымызда сауда «ұлттық теңгеміз» арқылы жүргізіледі. Әзірше әр топтың қорында 500 теңгеден бар. Бұл- бастапқы капитал. Өз капиталыңызды көбейту- өз қолдарыңызда.
Аукционға арнайы тақырыптарға дайындалған есептер қойылады. Әр сұрақтың, яғни есептің бастапқы бағасы- 100 теңге. Топ капитаны бағаны 100 теңгеден жоғарылата алады. Ең жоғары баға ұсынған соң сұрақ оқылады. Егер дұрыс жауап айтылса- баға құны сол топқа беріледі, ал қате жауап айтылса, онда топ өз капиталынан сол ақшаны қайтарады. Ескерту: егер топ қорында бар барлық сомаға сұрақ сатып алып қателессе, онда- банкрот, өкінішке орай, ол топ аукционға қатыса алмайды.
Сонымен, «Білім- біліктілікке жеткізер баспалдақ, ал біліктілік- сол білімді іске асыра білу дағдысы»,- деген ұлы ұстаз Ахмет Байтұрсыновтың сөздеріне сүйеніп, «Білім аукционы» атты І- кезеңді бастайық.
1-теңге
6 екі теңгелік және қалғандары бес теңгеліктерден тұратын ақшалар сомасы 42 теңге. Ақшалардың нешеуі бестеңгеліктер?
2-теңге
Үш тоқаш 30 теңге тұрады. 5 тоқаш пен 2 қорап тұз 80 теңге тұрса,1 қорап тұз қанша тұрады?
3-теңге
Белгілі бір жұмысты орындағаны үшін 5 адам 3600 теңгеден жалақы алды.Осы жұмысты 3 орындап шықса неше теңгеден алар еді?
4-теңге
Қарбыз 4,8 кг, қауын 3 есе жеңіл. 2 қауын мен 1 қарбыз қанша кг?
5-теңге
2 теңгелік пен 5 теңгеліктер құралған ақшаның сомасы 81 теңге болады. 5 теңгеліктердің сомасы 2 теңгеліктердің сомасынан 9 теңгеге артық. Әр қайсысынан неше бақыр бар?
6-теңге
Қалам 8 теңге тұрады, кітап одан 4 есе қымбат.3 қалам мен 1 кітап қанша тұрады?
ІІ-кезең «Кім жылдам?»
І-топ «575 теңгені 5 адам тең бөліп алу»
ІІ-топ «475 теңгені 5 адам тең бөліп алу»
ІІІ-топ «525 теңгені 5 адам тең бөліп алу»
ІІІ-кезең «Сату және сатып алу»
ІҮ-кезең «Кім тапқыр?»
(Әр топқа жұмбақтап сұрақтар қойылады, жауабын білмесе, сұрақтарын айқындай түсетін қосымша ақпарат береді)
І-топ
- Ол - есептеу құралы болып табылады. Кейбір деректерге сүйенсек, оның жасы 2000-5000 жылдар шамасында, ал пайда болған жері ертедегі Қытай немесе ертедегі Мысыр, тіпті ежелгі Грекия болуы да мүмкін.
- Бұл санау құралын гректер мен Батыс-Еуропалықтар «абак» деп, қытайлықтар «суан-пан», жапондықтар «серобян» деп атаған.
- Бұл құралмен есептеулер оның түзу, жіңішке сымға тізілген тастарын жылжыту арқылы жүргізілген.
- Осындай санау құралы қайта өркендеу дәуіріне дейін пайдаланылып келді. Оның жетілдірілген түрін осы күнге дейін де қолданады.
- Бірақ, қазір қолданыста көп кездеспейді, тіпті жоғалып барады десе де болады.
- Біздің кезімізде мектепке санау, есептеу құралы ретінде апаратынбыз. Сатушылар сауда жасау үшін оны үнемі пайдаланатын. (Есепшот)
ІІ-топ
- Ол - айырбас құралы ретінде барлық адамдармен қабылданатын және басқа тауарларды (қызметтерді) бағалауға қызмет ететін кезкелген тауар немесе символ.
- Ертеде адамдар оны әр түрлі тауарлармен пайдаланды.
- Мысалға, астық, мал, қымбат тастар және металдар.
- Ұзақ уақыттар бойы оның есебінде алтын және күміс жүрді.
- Соңғы ғасырларда алтын және күмістердң орнына қағаздап жүре бастады.
- Қағаз ақшаның құны алтынмен кепілденді және олар алтынға еркін айырбасталды.
- Ол— жалпыға бірдей балама ретінде барлық басқа тауарлардың құнын көрсететін ерекше тауар. (Ақша)
ІІІ-топ
- Ең алғаш оны 1963 жылы Англияда ANITA деген атпен шығарған екен. Латыншадан аударғанда «счётчик» дегенді білдіреді.
- Бастапқыда ол өте ауыр болған, ал қазір қалтаға салып жүре беруге болады.
- Базардағы сатушылар онсыз күн көре алмайды.
- Онымен барлық амалдарды орындауға болады. Бірақ мен сендерге қолдануға тиым саламын, себебі, оны пайдалансаңдар көбейту кестесін ұмытасыңдар.
- Ол - кәдімгі есептеу құралы. (Калькулятор)
Ү-кезең
«Тиімді келісім»
ІҮ. Бекіту
«Ешқашан да бәрін білемін, енді маған бұдан артық үйренетін ештеңе жоқ деп санаушы болма»- деген Н.Д.Зелинскийдің сөзімен бүгінгі сайысты аяқтаймыз. Білім алудан кеш қалмаңыздар!
Ү. Үй тапсырмасы
| Пайдаланылған КВт | ||
Жарық | Бір күнде | Бір аптада | Бір айда |
|
|
| |
Үнемдеу |
|
|
|