Поиск статей:
ESI
Рейтинг:
ID: ESI1196

Топтық тапсырмалар арқылы оқушының оқу белсенділігін арттыру

 

            Топтық  тапсырмалар   беру  арқылы  өз бетінше   жұмыс   жасау  оқушының   оқу  белсенділігін  арттырады.

Қазіргі  ақпараттар мен  жаңа   технологиялар  дамыған  тұста   оқушылардың  кітапқа, оқулыққа  деген  құштарлығын   арттыру,өздігінен  білім  алуға  үйрету  оқу  жұмысын жақсартатыны сөзсіз.  Сондықтан   зерттеулер  барысында    оқушыларға  берілетін   тапсырмаларды  сұрыптап, жас  ерекшеліктері мен қабілеттерін  ескерудің   маңызы  зор.

Өзім  дәріс  беретін   сыныптың  оқушыларын  3   топқа бөліп, тапсырмаларды  жеке беріп отырдым.3  кластың  «Жанды   табиғат»  бөлімі  бойынша   оқулықта 14 сабақта 6 жұптық   жұмыс,3  топтық  жұмыс,4    шығармашылық  жұмыс берілген.

1 сабақ  «Оқуға   шақыру» тақырыбы бойынша І топқа  суреттерге  зер   сал,бәріне  ортақ тақырып  ойластыр. ІІ   топқа  сызбадағы  ойды   өз  сөзіңмен  түсіндір. ІІІ   топқа тақырыпқа   сай  мақал-мәтелдер  құрастыр деген  тапсырмалар берілді. «Өрмекші» әдісі (постерде)бойынша өз  жұмыстарын   қорғады. 2  сабақ  «Күн   шыққанда»  тақырыбы  бойынша   І  топқа  сурет   салу, ІІ  топқа қорытынды ой  айтылған   ойды  тауып  жазу, ІІІ   топқа мақал-мәтелдер  беріліп, бәріне  ортақ  болатындай тақырып  ойластыру берілді.  «Үштік» әдіс(Ойлан, жұптас, бөліс)  бойынша   тапсырмалар  жүйеленді.  3   сабақ  «Есеннің  кірпісі»   тақырыбы  бойынша  І   топқа  әңгімеден табиғат  суреттелген жолдарды тауып  оқу,   ІІ   топқа  әңгіменің   авторы  туралы  не   айтасың?   ІІІ  топқа    Есеннің  іс-әрекетіне  өз   көзқарасыңды білдір  деген тапсырмалар  берілді. «Зерттеушілік конференциясы» әдісі»  бойынша оқушылар  өз көзқарасын  білдірді.Бұл тапсырмалардың  ерекшелігі    оқушылардың   ықыласын,ойын дамытып, шығармашылық әрекетке баули  бастады. 4 сабақ  «Табиғат тағылымы  бойынша   І  топқа  мысалдан   кейіпкерлерге  қатысты  сөздерді   табу, ІІ  топқа мысалға  сүйеніп, кейіпкерлерді  сипаттау,ІІІ   топқа  тақырыпқа  байланысты   мақал-мәтелдер  іздеу. «Шахмат» әдісі Саймон Браунхилл бойынша жүргізілді. Аталған  жұмыстардан  соң   оқушылар  белсенділігі  арта   түсті. 5  сабақ «Құмырсқаның  қанағаты»   тақырыбында І топқа оқыған   мәтініңе сүйеніп, құмырсқаны   сипаттап жазу, ІІ топқа ертегіні   топқа  бөлу, ІІІ  топқа   ертегі  бойынша  сурет   салу тапсырылды.  «Сұрақ ілмегі» әдісі бойынша  берілді.

   6  сабақ   «Қанатты  достарым»  тақырыбында   І топқа мәтінге  сүйеніп,  суреттегі   кейіпкерлер  арасында  диалог   құрастыру.  ІІ топқа  кластер    құрастыру, ІІІ  топқа  мәтінді бөліктерге  бөлу   тапсырылды. «Кластер» әдісі  негізінде   ұйымдастырылды.7  сабақ «Қамқорлық»  тақырыбында   І  топқа суретке  қарап, берілген  сұрақ-тапсырмаларды  орындау,ІІ   топқа  кестені  толтыру,        ІІІ   топқа тақырып бойынша   мақал-мәтелдер  құрастыру  тапсырылды. «Жасырын сөздер» ойыны  арқылы  бұл   тапсырмалар жүргізілді.

8  сабақ  «Туған   өлке  гүлдері»  тақырыбында   І  топқа анаңа, ұстазыңа  және   досыңа  сыйлайтын  гүлдеріңе   көркем-бейнелі  сөздердің  көмегімен   сипатта,  ІІ  топқа   5 жолды  өлең  құрастыр, ІІІ   топқа  өлеңнен  көркем-бейнелі сөздерді табу  тапсырмасы «Ұшақ» әдісі Саймон Браунхилл бойынша берілді.   Осы  8  сабақ   өткеннен  кейін топтық  жұмыстар   беру  оқушылардың оқуға  деген   құштарлығын  арттыра  бастады. 9 сабақ  «Табиғаттағы   байланыс»  тақырыбына І топқа  мысалдың   қорытынды ойына  сәйкес  келетін   мақал-мәтелдер, нақыл сөздер  ойластыру.ІІ  топқа   кейіпкерлер  арасына  диалог   құрастыру, ІІІ  топқа мысал  бойынша   сұрақтар  құрастыру тапсырылды. «Желпуіш» әдісі(Веер)Саймон Браунхилл бойынша   жүргізілді. 10   сабақ  «Мен  қалада   тұрамын»  тақырыбы бойынша   І   топқа   әңгіменің  әр  бөліміне   ат  қой, ІІ  топқа   өлеңнің  мазмұны бойынша ауызша  мазмұнда, ІІІ  топқа   мәтін  бөліктеріне ат  қою   тапсырылды. «Буклет» әдісі Саймон Браунхилл бойынша  өткізілді.11   сабақ  «Бау-бақша аясында» тақырыбы  бойынша  І топқа   кейіпкердің  іс-әрекетіне  баға беру,ІІ   топқа  суреттегі  жемістерді   айқындайтын  эпитет  ойластыру.ІІІ   топқа  «Менің бау-бақшам»  жобасын   құрастыр  деген тапсырмалар таратылды. «Екі дұрыс, бір бұрыс» тәсілі   арқылы   ұйымдастырылады.12  сабақ  «Алмастың   ағашы»   тақырыбында  І   топқа мәтіндегі ең  көңілсіз  оқиға   не? ІІ  топқа  кейіпкердің   іс-әрекетіне  баға  бер. ІІІ   топқа әңгімеден  қандай қажетті  ақпараттар  алдың?  «Төрттік» әдіс бойынша  жүргізілді.13   сабақ «Киіктің  айласы» тақырыбында  І   топқа  суретті  пайдаланып,   мәтінді әңгімеле, ІІ  топқа  мәтінге   сүйеніп,  байланысу  сызықтарын   жүргіз, ІІІ  топқа ақбөкен туралы  мәтіннен қандай  ақпарат   алдың? «Ашық микрофон» әдісі Саймон Браунхилл бойынша  бұл  тапсырмалар   сараланды.

14  сабақ  «Нені   үйрендім?»  тақырыбы  бойынша   І  топқа   салыстыра сипаттау, ІІ  топқа екі   шығарманы  салыстыру  кестесін   толтыр, ІІІ  топқа  құстардың   таңғы  тіршілігі туралы айтылған  шығармалардың   жұбын  таңдау. SWOT – талдау бойынша  өткізілді.

Осы тарауды  аяқтағанда  топпен жұмыс   жасау  оқушының белсенділігін  арттыруға   ықпал  ететіні анықталды.

Топтық жұмыс өте тиімді, себебі топтарда жұмыс істеген   оқушылар түрлі адамдармен жұмыс істеуді үйренеді. Сонымен қатар,сыныптағы топтық жұмыс барысында оқушылардың  танымдық қызығушылығын арттыру үшін түрлі стратегияларды байқауға болады.

Топтық  жұмыстар  мұғалімнің ұйымдастырылуымен, оқушылардың белсенділігін арттыру мақсатына негізделген. Оқушыларды өздігінен жұмыс істей білуге баулу,олардың білімге ынтасын арттырып,өз бетінше еңбек етуге,еңбек сүйгіштікке,алған білімдерін іс-жүзінде пайдалана білуге,оқыған материалдарын тиянақты меңгеруге жәрдемдеседі,олардың логикалық ойлау қабілетін жетілдіреді.

 Шығыстың ұлы ғұламасы Әл – Фараби  “Білімді болу – белгісіз нәрсені ашу қабілетіне ие болу” – деп білімділікке сипаттама берген. Білімді адам көп нәрсені біледі және қабілеті, дарыны арқылы басқа белгісіз нәрселерді өз бетінше аша алады. Білімсіз, ғылымсыз ешбір қоғам болмайды да, дамымайды. Жүсіп Баласағұн былай деген екен : “Білімді болсаң ғана ақылды боласың, ал ақылдылықпен дүниенің сырын ашасың, мақсат-мұратқа жетесің”.
Сондықтан   бүгінгі   таңда  мәртебелі  мамандық   иелері  ұстаздар  қауымының   алдында  үлкен  міндет шәкірттерді  сапалы білім нәрімен  суысындату   басты назарда болмақ!

 

 

4 206 57
Нұргүл Бекмұратова, №57 ЖББОМ директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары, бастауыш сынып мұғалімі Ақтөбе қаласы Ұлы Дала Ұстазы № 001564
Оставить комментарий

Подтвердите что вы не робот - [] *:

Жубатырова Райхан
19 января 2022 15:16
Нургуль апай жұмысыңызға шығармашыл табыс тілеймін
Нургул Тлекешова
Нургул Тлекешова
19 января 2022 15:16
Керемет жарайсың
Контаева Клара
19 января 2022 15:22
Сәттілік серігін болсын
Жайлаубай  Айжан
19 января 2022 15:34
Апай жұмысыңызға сәттілік тілеймін!
Сейтова Лида
19 января 2022 15:36
Нұргүл Мейрамбайқызы жүмысыңа сәттілік.
Гаухар
19 января 2022 15:37
Жарайсын!!! Тек кана Алга!
Гулайна
19 января 2022 15:37
Жарайсыз керемет👍👍👍
Маншук Болатовна
Маншук Болатовна
19 января 2022 15:38
Жуйели жазылган макала!
Есенгазина Г.Р
19 января 2022 15:38
Керемет,тек алға
Жансая Жаумитовп
19 января 2022 15:39
Нұргүл Мейрамбайқызы! Керемет жұмысы!
Замзагул
19 января 2022 15:42
Цитата: Жубатырова Райхан
Нургуль апай жұмысыңызға шығармашыл табыс тілеймін
Мөлдір Тенильбаева
19 января 2022 15:43
Жарайсыз! Сәттілік👍
Жанар
19 января 2022 15:43
Сәттілік, тек алға!!!
Айнур Амангалиева
19 января 2022 15:46
Жарайсыз! Өте жақсы жазылған!
Жұмабаева Айымгүл
19 января 2022 15:53
Сәттілік! Жарайсың!
Айман
Айман
19 января 2022 15:55
Жумысынызга сәттілік
Гульмира Бадиева
19 января 2022 15:56
Керемет апай!
Шалабаева Дания
19 января 2022 15:58
Керемет жұмыс сәттілік👍
Сауле
19 января 2022 16:02
Оте жаксы жазылган!👍
Бакытжанова Айна
19 января 2022 16:05
Сәттілік тілеймін!!! 💐
Еркеназ Бауыржанкызы
Еркеназ Бауыржанкызы
19 января 2022 16:06
Сәттілік!!
Жанпейсов Асангали Базаргалиевич
19 января 2022 16:08
👍 шығармашылық табыс тілеймін
Айгуль
19 января 2022 16:08
Саттілік! Тек алға😘😘👍🏼👍🏼
Айгерім
Айгерім
19 января 2022 16:12
Жарайсыз Апай, Сәттілік тілеймін.
Жумабаева Айнагүл
19 января 2022 16:12
Шыгармашылык табыс тилеймин
Дилманов
Дилманов
19 января 2022 16:13
Керемет. Тек алға.
Гүлнара Прімжарова
19 января 2022 16:13
Нұргүл Мейрамбайқызы өз ісінің шебері. Сәттілік тілеймін
Қосаева К.
Қосаева К.
19 января 2022 16:14
Биіктен көріне бер, Шырағым.
Лилия
Лилия
19 января 2022 16:27
Керемет! Сәттілік тілеймін!
Салтанат
19 января 2022 16:29
Нұргүл әріптесім шығармашылығыңыз арта берсін сіз лайықсыз.