Поиск статей:
ESI
Рейтинг:
ID: ESI432

Бастауыш сынып оқушыларын ынталандыру арқылы оқыту

Бастаушы сынып оқушыларын оқуға ынталандыру - мұғалімнің алдында тұрған маңызды міндеттердің бірі. Оның өзектілігі заманауи қоғамның бәсекеге және үнемі жетілдіруге дайын білікті мамандарға деген қажеттіліктерімен анықталады.

Қарқынды дамып келе жатқан ақпарат ағынына байланысты мұғалім өз шәкіртінен кем емес білім алуы керек, әйтпесе ол оқушыға жаңа пайдалы білім алуға қызығушылық танытады ма?

Оқуға деген мотивацияны дамыту оқыту үдерісі мен тәрбиенің негізінде жатыр, бұл өз кезегінде білім берудің маңызды бөлігі болып табылады. Мотивация бойынша жұмыс мектеп оқушылары арасында қоғамдық қызығушылыққа сәйкес келетін және практикалық білім, білік және дағдылармен қамтамасыз етілген белсенді әлеуметтік позицияны құруды көздейді.

Мотивация қалыптастыру мәселесі бойынша отандық ғалымдар Қ. Б. Жарықбаев, Ж. Т. Дәулетбекова, М. М. Акижанова, Е. Р. Нұртаев, Н. Т. Сартаева және т. б. ғалымдардың еңбектерінде қарастырылған.

Қ. Жарықбаевтың пайымдауынша, мотив – адамды әрекет жасауға итермелейтін түрткі.

С.Л. Рубинштейннің пікірінше, «мотив – «іс-әрекеттің моторы», мотивсіз іс-әрекет болмайды; «мотивтендірілмеген» іс-әрекет – бұл мотивтен ажыратылған іс-әрекет емес, ал субъективті және объективті тұрғыдан мотиві жасырынған іс-әрекет», мотив – әрекетке түрткі болатын маңызды нәрсені уайымдау».

М. А. Утешова «мотив дегеніміз – оқыту үдерісінің шығармашылық бағыт алуын қамтамасыз ететін зерттеу жұмысының негізгі кезеңі» деп анықтама береді.

«Мотив дегеніміз – дене күші де емес, жеке ерекшелік те емес, ол еркін және саналы ақылдың тілегі мен еркі. Мотив – тілек пен ерік-күшінің ымырасы». Ғалымдардың айтуынша, «мотивтерді өлшеу үшін оның күшін, бағыттылығын, сол мотивтердің дамуының негізі болып саналатын әрекет иесі үшін маңыздылығын анықтау қажет» Демек, мотивтің қалыптасуы адамның ерік-күшінің қаншалықты екенін тікелей байланысты.

Оқу мотивациясы көбінесе оқушының эмоционалды қозғыштығымен байланысты, бұл белсенді әрекетке ықпал етеді, мұғалім сабақ барысында оны реттейді және басшылыққа алады. Психологияның дамуының осы кезеңінде студенттің оқығысы келмейтінін ғана емес, әр нәрсенің өз бастауы болатындығын түсіну керек, және көп жағдайда студенттердің мотивациясы жеткіліксіздігі осы мәселенің негізінде жатыр.

Кез-келген мұғалім жаңа материалды ойдағыдай түсіну үшін ең алдымен «баланың жүрегіне» жол табуы керек екенін түсінуі керек. Жаңа материалды білуге деген ұмтылысты насихаттаңыз, онымен жұмыс істеуге үйреніңіз.

Бұл процесті зерттеу үшін 2 сынып оқушыларына зерттеу жүргізілді. Зерттеу барысында М. В. Матюхина ұсынған әдістемені қолдандық Бұл әдістемеде көрсетілген мотивтердің барлығын төмендегіше жіктеуге болады:

- кең әлеуметтік мотив: парыз және жауапкершілік, өзін-өзі анықтау мен өзін-өзі жүзеге асыру мотивтері;

- тар тұлғалық мотив: табысты болу мотивтері, беделге ие болу мотивациясы;

- оқу-танымдық мотив (оқыту мазмұны мен оқыту үдерісіне қатысты);

- сәтсіздіктерден қашу мотивтері.

- маңызды мотивтер жазылған кеспе қағаздар;

- айтарлықтай маңызы жоқ мотивтер жазылған кеспе қағаздар;

- маңызы өте төмен мотивтер жазылған кеспе қағаздар;

- ешқандай маңызы жоқ мотивтер жазылған кеспе қағаздар.

- Қорыта келе, кез-келген оқу материалын ойдағыдай игеру, ең алдымен, оқушының білім алуға деген ұмтылысына байланысты. Оқу мотивациясының басты міндеті – оқушы тұлғасының ішкі мотивациялық әлеуетін барынша ашуға мүмкіндік беретін оқу әрекетін ұйымдастыру. Оқу үдерісінде оқушылардың мотивациясы көбіне мүлдем ескерілмейді. Оқушыларды белгілі бір шеңберге қоятын тәртіпті сақтау және мұғалім қалағандай әрекет етуі керек деп тәрбиеленеді. Баланың барлық ойлары жазадан немесе жаман бағадан қалай аулақ болу туралы. Ол тек мұғалімдердің бақылауынан шығу жолын ойлайды. Өздеріңіз білетіндей, адамның әрекеті әр түрлі мотивтермен анықталады, олар өз кезегінде нақты мақсаттарға дейін барады. Сондықтан, сабақты оқушыға табысқа қол жеткізетіндей дәрежеге көтеретін жағдаяттар негізінде ұйымдастыру керек. Қалай болғанда да, әдістемелік тұрғыдан негізгі арқау мұғалімде болып қала береді. Мұғалім осы мақсатынан ауытқымай, оған қол жеткізетін әдіс-тәсілдерді түрлендіре отырып, жүйелі түрде қолдануы керек.

256 0
УГУЛЖАН САТЫБАЛДИНА, С. Рахимов атындағы жом КММ-нің бастауыш сынып мұғалімі Туркістан облысы, Туркістан қаласы Ұлы Дала Ұстазы № 000233
Оставить комментарий

Подтвердите что вы не робот - [] *: