Поиск статей:
ESI
Рейтинг:
ID: ESI398

Ойын арқылы баланың даму жүйесін қалыптастыру

Ойын - ойнау барысында балалар (және ересектер) болашақта өмірге қатысатын білім мен дағдыларды игеріп, жетілдіретін оқыту формаларының бірі. Балалар ойынға ең көп орналастырылған, бірақ кейінгі жаста ойын сәттері көбінесе жабық түрде сақталады.

Мектеп жасына дейінгі балалар, әдетте, ойнауға көп уақыт жұмсайды.Олар пирамидаларды немесе кубиктерді жинай алады, қуыршақтармен, машинкалармен жалғыз немесе құрдастарымен ойнай алады. Көбінесе ересектер балалар ойындарына мән бермейді. Олар бұл уақытты ысырап етеді деп санайды. Бірақ бұл әрекетті бала үшін мүмкіндігінше пайдалы етуге болады. Кез-келген ойын арқылы балалар қарым-қатынасты үйренеді, әлемді үйренеді, әртүрлі дағдыларды үйренеді, логика мен моториканы дамытады. Сондықтан мектеп жасына дейінгі балалардың ойындарына мән бермеу өте дұрыс емес ұстаным.

Бірақ ойын процесін дамыту үшін мүмкіндігінше пайдалы ету үшін оны ересектер түзетуі керек. Кішкентайлар үшін ата-аналар барлық ойындар мен ойыншықтарды таңдайды. Олар, әдетте, баламен бірге ойнайды, оны қалай дұрыс жасау керектігін үйретеді. Бала есейген сайын ол бастама көтеріп, сүйікті ойындарын таңдап, белгілі бір ойыншықтарды сұрай алады. Бұл жаста ата-аналар көбірек бақылаушы болады. Бірақ олар көмектесуі, кеңес беруі және түсіндіруі керек. Қалай болғанда да, ересектер баланың ойынына айтарлықтай әсер етеді.

Ойынның баланың дамуына әсері

Ойын ойнау арқылы балалар үнемі дамып келеді. Кейбір ойындар физикалық деректердің дамуына ықпал етеді, ал басқалары психика мен ақыл-ой қабілеттерін қалыптастырады.

Ойын-мектеп жасына дейінгі баланың жетекші қызметі. Ойын барысында бала әлеуметтену процесін өтеді, құрдастарымен қарым-қатынас жасауды, қозғалуды, заттарды басқаруды және т.б. үйренеді. Біз тек ең көп таралған балалар ойындарын атап өтеміз

Ойындар арқылы балалар көп жағдайда әлемді үйренеді. Олар тәжірибе жүзінде әртүрлі заттар мен заттардың негізгі қасиеттері туралы біледі, олардың мақсатын зерттейді. Ойындар арқылы әлемді тану басынан басталады. Бұл бала саналы түрде ештеңе ойнай алмастан бұрын басталады. Ол жай ғана дірілдейді, шуды естиді, ойыншықтарды бүктейді немесе лақтырады. Жиі тіске әртүрлі заттарды сынап көреді. Әлемді біле отырып, бала бір уақытта өзінің жадын, логикасын дамытады. Талдау және ойлау қабілеті. Бұл дағдылар, егер дұрыс дамыған болса, баланың мектепте жақсы оқуына көмектеседі.

Ойын баланың өмірінде өте маңызды. Олар неғұрлым әртүрлі және қызықты болса, нәресте ересек өмірге жақсы дайын болады. Сондықтан балаларыңыздың ойындарын елемеуге болмайды. Сіз баланы өзімен ойнауға жібере алмайсыз, ол кедергі жасамайды. Күтім қымбат ойыншықтар мен компьютер сатып алуда ғана емес көрінеді. Баланың қиялын қалай көрсететінін, басқа балалармен және ересектермен қалай қарым-қатынас жасайтынын, оның физикалық тұрғыдан қаншалықты дамитынын байқау өте маңызды.

 

299 0
Нуржигит Кулсариев, Бәйдібек ауданы адами әлеуетті дамыту бөлімінің " Оқушылар үйі" коммуналдык мемлекеттік мекемесінің мұғалімі Ұлы Дала Ұстазы № 000212
Оставить комментарий

Подтвердите что вы не робот - [] *: